© Tommy Vanspauwen VOF
Algemene Huurvoorwaarden
Wanneer u een boeking maakt verklaart u zich akkoord met de onderstaande
algemene huurvoorwaarden.
Gelieve ze daarom even door te nemen wanneer u wil boeken.
Definities:
Huurder: de klant die een vakantiehuis huurt.
Verhuurder: de eigenaar (of zijn mandataris) van het gehuurde vakantiehuis.
Boeken en betalen
U kunt telefonisch of via mail boeken.
Boekingen zijn bindend. Met het vastleggen van een boekingopdracht worden
de algemene boekingsvoorwaarden van kracht.
De huurder dient de boekingsstappen en de huurvoorwaarden na te volgen.
Er zijn GEEN boekingskosten.
Boekingsopdracht en betalingen:
Iedere boekingsopdracht wordt door de verhuurder bevestigd door middel van
een boekingsbevestiging per e-mail.
Binnen 5 dagen na ontvangst van de boekingsbevestiging dient een aanbetaling
/voorschot van 30% van het totale bedrag te worden betaald aan dev verhuurder.
Het bedrag bevat altijd de huursom, maar kan ook de gebruikskosten en de waarborg
bevatten.
Het restant van de totaalsom dient uiterlijk 2 weken voor aanvang van de huurperiode
te zijn voldaan.
Als de boeking minder dan 2 weken voor de aanvangsdatum van het verblijf gebeurde,
dan betaalt de men het volledige totaalbedrag.
Bij niet-tijdige betaling is de verhuurder gerechtigd de boeking te annuleren.
Annuleren
Annulering door huurder
De huurder kan elke boeking annuleren zonder kosten binnen 5 dagen, gerekend vanaf
de boekingsdatum.
Annuleringen dienen per e-mail aan de verhuurder te worden doorgegeven.
Direct na ontvangst van de annulering zendt de verhuurder een annuleringsbevestiging
per e-mail.
Bij annulering af de 5de tot de 42ste dag (6 weken) voor aanvang van uw verblijfsdatum
bedragen de annuleringskosten 30% van de huursom.
Bij annulering tussen de 42ste dag (6 weken) en de 28ste dag (4 weken) voor aanvang
van uw verblijfdatum bedragen de annuleringskosten 60% van de huursom.
Bij annulering tussen de 28ste dag (4 weken) en de 3de dag voor aanvang van uw
verblijf bedragen de annuleringskosten 90% van de huursom.
Bij annulering op de 2de dag voor het begin van uw verblijf of later bedragen de
annuleringskosten 100% van de huursom.
Annulering door de verhuurder
Indien enige omstandigheid de verhuurder noopt tot annulering van de al gehuurde
vakantiewoning, zal hiervan direct kennis worden gegeven aan de huurder en
onmiddellijk het al door huurder betaalde bedrag terugstorten. Huurder heeft geen
enig meer of ander recht dan het terugvorderen van dit bedrag.
Verplichtingen van de huurder
Het gehuurde vakantiehuis dient door de huurder, zijn medehuurders, of zijn
bezoekers met de vereiste zorg en zorgvuldigheid te worden bewoond,
met inachtneming van de rust voor de omgeving. Het interene regelement van het
vakantiepark kan u hier beneden vinden.
De bij de vakantiewoning aanwezige en/of verstrekte huisreglementen zijn
onverbrekelijk onderdeel van de huurovereenkomst en dienen daarom strikt te worden
nagekomen.
Om misverstandjes te voorkomen, meld de huurder bij aankomst zo snel mogelijk de
vastgestelde schade aan de verhuurder of zijn lokale vertegenwoodiger.
Zodat deze de gelegenheid heeft dit zelf vast te stellen.
Het is de bedoeling om jullie een propere, goed onderhouden woning aan te bieden.
Indien men bij aankomst vaststelt dat dit niet het geval is, er tekortkoming of
defecten zijn, is het raadzaam de verhuurder of zijn lokale vertegenwoordiger te
contacteren zodat deze de gelegenheid heeft om dit zelf te komen vaststellen en
heeft de verhuurder de gelegenheid het probleem recht te zetten.
Gelieve ook de door jezelf veroorzaakte schade bij vertrek te melden aan de lokale
verantwoordelijke of de verhuurder.
Het is totaal verboden te roken in de woningen. Het is verboden de vakantiehuizen
te gebruiken om fuiven en/of drankpartijen te organiseren, dit om de kwaliteit
van de woning te waarborgen.
De huuder brand geen hout in de barbecue en maakt geen vuurtje in de tuin.
De huurder verplaatst geen meubels zoals bedden, bankstellen, kasten, enz.
Ook al denkt men nog zo voorzichtig te zijn, deze zaken leiden dikwijls tot
beschadiging van muren en meubelen.
De huurder dient ervoor te zorgen dat hij geen lawaaioverlast veroorzaakt aan de
omwonenden. In België is een wet van toepassing die lawaai buitenshuis na
22.00 uur verbiedt. Iedereen die denkt dat dit voor hem/haar niet geldt, wordt zo
nder waarschuwing vooraf - zonder teruggave van de huur - uit de vakantiewoning
verwijderd.
Aansprakelijkheidsverzekering
De huurder wordt verzocht verzekerd te zijn voor schade aan derden zoals een
burgelijke aansprakelijkheidsverzekeringen (familiale verzekering).
De woning heeft een eigen brandverzekering op naam van de verhuurder.
Maar de huurder wordt er op gewezen er goed aan te doen zijn
burgelijkeaansprakelijkheid verzekeringagent te verwittigen dat men in een
vakantiewoning verblijft. Dit voor het geval dat de brand veroorzaakt is door de
huurder zelf, indien dit zo mocht zijn dan kan de verzekering van de woning de
huurder aansprakelijk stellen. Deze aansprakelijkheid wordt door bijna alle
aansprakelijkheidsverzekeringen voor particulieren gedekt of door zijn eigen
brandverzekering.
Verplichtingen van de verhuurder
Faciliteiten:
Niet alle bij de woningbeschrijving vermelde sportfaciliteiten, zwembaden,
restaurants en winkels zijn dag in dag uit en doorheen het jaar geopend.
Gebruik van alle faciliteiten is op eigen risico.
Genoemde faciliteiten en activiteiten zijn niet vanzelfsprekend kosteloos.
Door omstandigheden kunnen faciliteiten uitvallen of tijdelijk niet aanwezig zijn.
De verhuurder garandeert dat de woning overeenstemt met de beschrijving en dat
ze geschikt is voor daarin vermelde maximumaantal personen.
De eigenaar garandeert bovendien de goede staat van onderhoud, zuiverheid en
werking, alsook de geschiktheid van de woning, van de inhoud en de bijgebouwen
ervan, meer bepaald van de tuinen, de kinderspeeltuigen, het buitenmeubilair en
de barbecue.
Indien de huurder een ontbreken of een defect vaststelt en dit gemeld wordt aan
de verhuurder of via zijn plaatselijke vertegenwoordiger dient de verhuurder
hierop te reageren en deze in de mate van het mogelijke zosnel mogelijk op te lossen.
Alle geschillen en conflicten zoals vb tekortkoming van de woning, schade veroorzaakt
door de huurder is tussen huurder en verhuurder.
De verhuurder kan niet aansprakelijkheid worden gesteld voor:
Verlies, diefstal, schade of letsel, van welke aard dan ook, berokkend aan de huurder
tijdens zijn verblijf bij de vakantiewoning.
Gegeluidsoverlast of andere ongemakken die tengevolge zijn van wegenwerken of
bouwactiviteiten in de buurt van uw vakantiewoning.
Voor schade die ontstaat door natuurgeweld, natuurrampen, kernrampen, aanslagen,
stakingen, geweldplegingen enz.
Maximaal aantal personen
Het vakantiehuis is geschikt voor 6 personen.
Indien er op een later tijdstip, buiten medeweten van de verhuurder, toch
extra personen in de vakantiewoning komen logeren, volgt onmiddellijk een vordering
van 25% van de huursom per extra persoon, die, indien nodig, zal worden afgehouden
van de waarborg.
Verblijf huisdieren
Huisdieren (max 2) zijn toegelaten.
De gasten laten het huisdier niet alleen achterlaten in de vakantiewoning, behalve als
het op dat moment in een bench kan blijven; dit om te voorkomen dat het
achtergelaten dier in een voor hem vreemde omgeving door schrik zou worden o
vervallen waarbij de kans bestaat dat het interieur beschadigd wordt.
Men zorgt zelf voor slaap- en voedermateriaal.
De huisdieren maken geen gebruik van de bedden, zetels, douche of bad van de
vakantiewoning.
Gelieve de hond te laten opdrogen of af te drogen, na een wandeling, voor hij de
woning in komt.
De tuin moet hondenpoepvrij zijn op het einde van de verblijfsperiode, men dient
dus de hondenpoep op te ruimen voor vertrek.
Vermits de tuin aangelegd is met kunstgras dient deze steeds opgeruimd te worden.
Deze regel is ook gelding voor het volleidge vakantiepark.
Deze punten zijn opgezet om hygiënische redenen en om beschadiging aan de
vakantiewoning te voorkomen.
Mocht men deze regels niet respecteren dan kan men aanspraak maken op de
huurwaarborg.
Indien de huisdieren schade aan de woning of tuin veroorzaken, wordt dit verrekend
met de waarborg. Indien de waarborg niet voldoet kunnen extra kosten worden
toegevoegd.
Uur van aankomst en vertrek
De huurder respecteert de aankomst- en vertrekuren. Het is de bedoeling dat jullie
in een nette vakantiewoning aankomen en verblijven. Daarom moet er
voldoende tijd zijn voor de schoonmaak tussen het vertrek van de vorige gasten en
de aankomst van de nieuwe gasten.
Aankomstuur: de vakantiewoning is ter jullie beschikking vanaf 16:00 op de d
ag van aankomst. Dit staat duidelijk vermeld bij elke vakantiewoning.
Vertrekuur:
Weekdagen: tot en met 10:00 uur. Staat vermeld bij elke vakantiewoning.
Op enkel uitzonderingen na: wordt
vermeld bij de beschrijving van de woning.
Bedlinnen
Bedlinnen is mee te brengen door de huurder.
Mocht u bedden zonder lakens beslapen, dan kan de huisverhuurder of schoonmaakdienst u de stoomkosten voor het beddengoed in rekening brengen.
Bij het gebruik van slaapzakken dient men ook een onderlaken en kussensloop gebruiken aub.
grootte van het bed
180 op 200 CM
160 op 200 CM
3 bedden van 90 op 200 CM
Het einde van het verblijf - Vertrek
Einde van het verblijf
Het gehuurde vakantiehuis dient altijd netjes en opgeruimd te worden achtergelaten na afloop van uw verblijf. Dit houdt in:
de woning opruimen,
alles terug op zijn plaats,
prullenmandjes en vuilnisbakken leegmaken,
aangerecht opruimen,
Een propere vaat in de kast zetten.
Kortom de woning netjes achterlaten.
Ook de tuin opgeruimd achtelaten, met alles weer op zijn oorspronkelijke plaats van aankomst.
Indien de woning en/of tuin in een zodanige staat verkeert dat men niet voldoende heeft met de vooropgezette schoonmaakuren, dan heeft de verhuurder het
recht extra schoonmaakuren aan te rekenen en dit aan 25 euro/uur.
Verlaten van de woning
De huurder sluit bij vertrek de ramen en deuren, en zet de verwarming lager.
Het kan gebeuren dat men pas dagen later in de woning komt en dan is er ondertussen flink wat verbruikt waar niemand wat aan heeft.
Is dit niet gebeurd dan kan er een toeslag aangerekend worden.
Huisvuil sorteren
Men dient het huisvuil te sorteren en op de correte plek te verwerken op het park.
moet de poetsdienst dit doen wat extra tijdkost en bovendien geen leuk werkje is.
De huurder brengt zelf het glasafval naar de glascontainer.
Indien, het glas niet is weggebracht of het huisvuil niet gestorteerd is, zullen er extra uren worden aangerekend of wordt de huurder een boete opgelegd van 20 tot
50 euro.
Sorry, maar deze maatregel is helaas noodzakelijk om het sorteren aan te moedigen.
Waarborg
De vakantiewoningen hebben waardevolle spullen en de waarborg dient om eventuele ongelukjes of beschadiging te vergoeden.
Klachten in verband met de inventaris en bestaande schade worden aanvaard tot 4 uur na uw aankomst. Deze dient men te melden bij de verhuurder of zijn
vertegenwoordiger ter plaatse.
De hoofdhuurder is aansprakelijk voor de door hemzelf/haarzelf, medehuurders, eventuele bezoekers of door huisdieren veroorzaakte schade, ook wanneer deze
na zijn vertrek geconstateerd worden. Wanneer schade na vertrek van de hoofdhuurder wordt geconstateerd, zal deze zich moeten neerleggen bij de uitspraak van
de verhuurder.
De controle van de de vakantiewoning gebeurt bij de schoonmaak omdat men dan pas alles grondig heeft kunnen controleren. Het is dus bij het poetsen dat men
schade of breuk kan vaststellen. Het kan gebeuren dat de vakantiewoning in een dergelijke staat verkeert dat men extra schoonmaakuren moet aanrekenen.
Opgelet: de woning moet bezemschoon en opgeruimd zijn, vuilnis gesorteerd en vuilnisbakken geleegd. Zie Het einde van het verblijf - schoonmaak
Wanneer alles in goede orde is achtergelaten en geen schade of breuk is geconstateerd, dan wordt uw waarborgsom twee of drie weken (vermeld in de boekingsmail)
na verblijf via bankoverschrijving geretourneerd. Gaan schades het bedrag van de waarborg te boven, dan is de huurder verplicht een aanvullende betaling te doen.
Een conflict over de eventuele schade is een conflict tussen de verhuurder en de huurder.
Indien men wat breekt is het raadzaam de gebroken stukken opzij te houden voor de plaatselijke verantwoordelijke. Zo kan deze vaststellen over welk gebroken
stuk het gaat en voorkomt dit discussies en misverstandjes.
Het is raadzaam om bij een ongeluk dit te communiceren met de verantwoordelijke ter plaatse en de verhuurder, zo kunnen de dingen opgehelderd worden en kan
men tot een oplossing komen die beide partijen kunnen aanvaarden.
Gelukkig zijn zo goed als alle gasten goudeerlijk.
Intern parkregelement